Swego czasu wiele mówiło się, że pod wpływem rozwoju kapitalizmu w naszym kraju, kultura polska "amerykanizuje" się. Niby to przejmowaliśmy tamtejszy styl życia, niby to zafascynowaliśmy się krajem hamburgera. Podobno Polacy wpatrzeni są w podopiecznych wujka Sama i chcą być tacy jak oni. Chcą robić to co oni, tym samym się bawić, to samo jeść.
A tu lipa.
Chcę amerykańskej kultury. A w Polsce jej w ogóle nie ma. No dobra, oprócz filmów. A co z resztą? Chcę komiksów. Chcę Spider-mana i Batmana. Nie ma. Chcę popularyzacji nowych form rozrywki. U nas moje ulubione gry dalej są postrzegane jako degenerujące mózg badziewie. Tam o elektronicznej rozrywce pisują 70 letnie babcie. Chcę wrestlingu, pysznych hamburgerów z frytkami i oponek (pączków). Chcę kawy, taniej i w dużych ilościach. I wreszcie, chcę jakości amerykańskich seriali w rodzimych produkcjach.
Nie, nie, nie marudzę na Polskę. Kocham ten kraj. Ale przecież możemy od innych brać to co dobre, bez psucia i pomijania naszej kultury. Lubię amerykańskie wymysły, a dostępu do nich nie ma praktycznie żadnego. Kilkukrotnie sytuacja na chwilę ulegała poprawie (wydawnictwa komiksowe), ale szybko wszystko wracało do przykrej dla mnie normy. No dobra, nie ma na to wszystko widocznie popytu. Szkoda.
Jest tak jak napisałeś nie ma na to popytu i kropka. a co do Polskich produkcji i Amerykańskich to kiedyś Białek podesłał mi zajebistego linka wrzucam go też tutaj bo to ładnie pasuje do tematu serialii
OdpowiedzUsuńwww.youtube.com/watch?v=VAFJ7zYRSfU
Co do polskich i amerykańskich produkcji, to jankesi mają po pierwsze pizdylion razy większy rynek zbytu u siebie, po drugie ich filmy są po angielsku, a po angielsku mówi pół świata. Ale w sumie święta prawda i to się też wiąże z tym, o czym pisałem ostatnio. Piratów z Kaszub na krańcu świata się w Lechistanie nie nakręci, bo nie ma za co. Ale Hałsik albo Czarna Żmija? Do tego potrzebny jest przede wszystkim dobry łeb. Nie ma tego u nas? Musimy kręcić jebane M jak Miłości i Z jak Złotopolscy?
OdpowiedzUsuńA Ameryka ma to do siebie, że jest Ameryką już kilka wieków. Za 70 lat i u nas 70letnie babcie będą pisać o grach, głowa do góry :P